Co głosi psychologia biznesu na temat wykorzystania ludzkich opotrzeb do zarabiania pieniędzy?

Powszechnie mówi się, że najlepszy biznes to taki, który wykorzystuje ludzkie potrzeby. Jest to najprawdziwsza prawda. Każdy przedsiębiorca potwierdzi, że są rzeczy, za które klienci oddaliby ostatni grosz – po prostu dlatego, że ich potrzebują.

Zrozumienie mechanizmów rządzących rykiem możemy nazwać fachową psychologią biznesu. Co psychologia biznesu mówi na temat żerowania na potrzebach ludzkich? Otóż psychologia biznesu głosi, że tego rodzaju interesy są najbardziej dochodowe i najbardziej stałe w przynoszeniu zysków. Są takie dziedziny naszego życia, o które musimy stale dbać oraz na które musimy bez przerwy wydawać pieniądze. Można zaliczyć do tego chociażby przemysł spożywczy. Nie ma dnia, kiedy to byśmy niczego nie zjedli. Stwarza to pole do popisu dla firm, które zajmują się wytwarzaniem lub przetwarzaniem jedzenia.

Oczywiście psychologia biznesu nie jest nauką, która głosi potrzebę okazywania dobra drugiemu człowiekowi. Wręcz przeciwnie – psychologia biznesu nawołuje one do maksymalnego wyczerpania dostępnych źródeł, choćby upragniony cel należałoby osiągnąć kosztem innych.